15 Nem minden 60 ami annak látszik2021.02.19. 14:11, nfrici77
Avagy nézz is, ne csak láss. Ha egy sebességkorlátozó tábla alatt kiegészítő is van, értelmezd!
Nemrég a Facebookon láttam valaki írta: Nagykapornakról Zalaegerszeg felé tartva a balesetveszélyes szakaszon, a lejtőn ahol 60-as korlátozás van, 30.000 büntit kapott. A kisbucsai elágazónál mérték be.
Eléggé faramuci a helyzet.
Legalábbis egyértelműnek semmiképp nem mondható.
Többen is írták, ugyanígy jártak. Ugyanis fent a tetőn a nagy kanyarban fix 60-as sebességkorlátozás van. Rendes feloldással a végén, még udvarias tábla is van: Köszönjük, hogy lassított.
Nemrég jártam arra, és direkt figyeltem. Lehet nem szó szerinti a beszámolóm, de a lényeg stimmel.
A rendőrseg sunyin büntet a kisbucsai elágazó előtti tökegyenes, nyílt belátható szakaszon. Mert a lejtőn az erdős kanyargós részen van egy 60-as korlátozás, de alatta kiegészítő tábla, csak esőben, nedves csúszós ídőjárás esetén érvényes.
Igaz ugyan, hogy ezt nem vitatták a büntetést kapók.
Viszont! A rendőrség szerint azért érvényes odáig a korlátozás, mert a lejtő alján a balos kanyar után lévő betorkolló földút nem oldja fel, csak a kisbucsai elágazó.
Nos, én bíróságra vinném a helyükben.
Ugyanis. Ha véletlenül jogilag igazuk is lenne, ez egy komplett nonszensz. Olyan tökéletesen belátható és egyenes az a szakasz, hogy teljességgel felesleges ott a korlátozás.
De az a betorkolló földút aszfaltos az utolsó szakaszán. És elsőbbségadas tábla van kint.
Én mint átlagautós, látok egy betorkolló utat, táblával. Ez kereszteződésnek minősül, hiába csűrjük-csavarjuk. Az nem várható el tőlem, hogy folyamatosan azt az utat nézzem miközben közeledek felé, hogy feljebb nem-e földút. Egy pillanat alatt kell dönteni. Aszfaltos torkolat, tábla= sebességkorlátozás feloldva.
De feljebb van még két betorkolló erdei út, szintén elsőbbségadas kötelező táblával. Érdekes módon mindkettő után meg van ismételve a 60-as korlátozás a kiegészítő táblával. Pedig azok még kisebb útnak tűnnek. Mégis az következik a táblakihelyezésből, hogy feloldják a korlátozást, azért kellett megismételni.
Szóval ellentmondásos a közútkezelő táblázása.
Persze az is lehet, a harmadik tábla nem hivatalos, csak partizán módon lett kihelyezve. Viszont, ez is közútkezelő sara, ő felel az út menti táblákért. Ha illegálisan van ott, meg kellett volna szűntetnie.
A szerencsés megoldás az lenne, ha korlátozó táblák után lenne egy feloldó tábla, az egyértelmű. A kanyar végén mondjuk, még a kérdéses földút előtt. Vagy még egy kiegészítő tábla, amiből a közlekedő tudja, hé ember vigyázz, ez a korlátozás még 1 kilométer hosszan tart, nem oldja fel a kereszteződésnek látszó földút.
Bárhogy is van, ha valóban ott mér a rendőrség, a kisbucsai elágazó közelében, az jó eséllyel nem jogszerű, de mindenképpen gusztustalan.
Aki beleszaladt, ne hagyja annyiban szerintem!
Ide kapcsolódik még, Zalaegerszeget Csács felé elhagyva, szintén sok baleset szokott történni azon a kanyargós szakaszon. Van egy részén 70-es sebességkorlátozás, szintén kiegészítő táblával: csak esős, csúszós időben.
Nincs is vele gond. Viszont többször tapasztaltam, békésen biztonságosan haladunk 80-90-el, száraz, kifogástalan útviszonyok között.
És nem egyszer jártam úgy, az előttem lévő észlelve a táblát, hirtelen fékez, 60-65-re. Mert csak a 70-est értio meg és bepánikol. Könyörgőm, aki egy egyszerű kiegészítő táblát nem tud értelmezni, ne közlekedjen! De komolyan. Egy bonyolultabb szituációban mit fog tenni?! Persze én hivatásos gépkocsivezető vagyok, és számítok erre, meg 2x2 sávos, szóval nincs gond. De ha tapasztalatlanabb versenyzők kerülnek össze, netán követési távolság sem megfelelő, akkor ez egy konkrét balesetveszély teremtése.
|