19 Polizei
2023.07.05. 19:58, nfrici77
Minden jó, ha jó a vége
Nem az a durva, hogy kivett kontrollra a német rendőr. Túlmérettel, sárga villogóval eléggé látványos céltábla vagyok.
Hanem az, hogy már arcról ismerem, olyan sűrűn van ellenőrzés 😆
Ketten voltak természetesen.
Elkérte az összes papírt. Közben mondom neki, szokásos meló, engedéllyel. Adtam neki azt is, nézte is egyből, útvonal és időpont kiemelve, stimmel.
Azért csak nyissam ki a hátulját, látni szeretné mi az a drehgestelle (forgózsámoly).
Mindketten felmentek alaposan szemügyre venni a rakományt. Különös érdeklődést tanúsítottak a spaniferek irányában. Ilyenkor jól jön azért a nyelvtudás. Nem tudok rendesen németül de mindig megértettem magam eddig. Mondtam nekik ez normális, a felrakó protokollja rakományrögzítésből. Az áru két nagy vasúti forgózsámoly (négy vonatkerék csoportja), darabja 8 tonna. 4-4 spaniferrel rögzítve konkrét helyeken.
No, most nem volt elég a magabiztos udvarias tájékoztatásom. Ők bizony jobban is kíváncsiak rá. Ponyvázzak ki egyik oldalon!
Ejnye, no! Gondoltam magamban, sosem érek így a lerakóra.
De természetesen csak gondoltam és szó nélkül megtettem.
Nézik. Végigtapogattak mindent. Közben hallottam, ahogy egymás között elismerően hümmögtek, ahogy sorravették a rakományrögzítési finomságokat: csúszásgátló gumi, csúszóhüvely a spanin, speciális fa ék a kerekek alatt.
Így hamarosan elégedetten, boldog mosoly kíséretében visszaadták az összes papíromat:
Perfekt. Gute fahrt!
Avagy: Tökéletes. Jó utat!
Érdekesség: méricskélésre sor sem került. Pedig a kontroll protokoll része. Volt nemrég egy roppant vicces sztori ezzel kapcsolatban is.
Ugyanígy német kontroll. Ilyenkor egy parkolóba visz ki. Vagyis beáll elém, kiírja angolul és németül, hogy kérem kövessen!
Ott a szokásos papír elkérés és tapogatás mellett a szintén szokásos szélességmérés is elkezdődött. Függőzsinórral levetíti a rakomány legszélesebb kidudorodó részét a földre. Másik oldalon úgyszintén.
És a pótkocsi alatt átjátszva a mérőszalagját, jön az igazság pillanata. Na, itt hangosan felkacagott a magasságos polizei méricskélős embere. Majd nagyjából vállveregetve jött hozzám, mutatva a papírt, hogy 3 méter szélességre van engedélyem. Mondom: tudom, ez a szokásos meló.
Mutatja a centit: 2,99 :D Minden oké, igaz éppencsak.
Az igazsághoz tartozik, megyünk mi szélesebbel is, és országonként eltérő az előírás. Van ahol 3 méter felett kísérő kell, van ahol 3,2-vel is lehet egyedül menni.
De amikor a rakomány szabálytalan alakú, nem egy vas tábla, akkor nehéz precízen felrakni, 1-2 centi hiba benne van. Általában csak a plató szélétől mérjük jobbra és balra a kilógást, hogy egyenlő legyen.
Aztán, a 3 méter széles vaslemezre rájön a ponyva. Aminek vastagsága elhanyagolható. De mégis pluszban van. Aztán valamilyen élvédő, és spanifer. Ezeket mindkét oldalon ugye. Esetleg úgy jön ki, a ponyvacsat további plusz szélesség. És ez sem egyértelmű, van ahol a rakomány méretét nézik csak, van ahol a ponyvacsatot, hiszen az a legszélesebb. Szóval könnyen összejön a rakomány konkrét szélességén túl további sok centiméter.
A szakma szépségei.